Gölge Öğretmenlik
Eğitim Programı
Gölge öğretmenlik eğitimi, öğretmen adaylarının veya öğretmenlerin, bir deneyimli öğretmenin yanında çalışarak, sınıf yönetimi, ders planlama, öğrenci değerlendirme ve öğrenci-öğretmen etkileşimi gibi öğretmenlik becerilerini öğrenmelerini sağlayan bir eğitim modelidir.
Gölge öğretmenlik, öğretmen adaylarının, öğretmenlik uygulamalarını gerçek hayatta gözlemleme ve uygulama fırsatı bulmalarına yardımcı olur. Bu modelde, öğretmen adayı, bir deneyimli öğretmenin derslerinde bulunur ve öğrencilerle birlikte çalışarak, öğretmenin sınıf yönetimi tekniklerini, öğrenci davranışlarını yönetme stratejilerini ve öğretme tekniklerini öğrenir.
Gölge öğretmenlik eğitimi, öğretmen adaylarının, öğretmenlik mesleğinde daha fazla güven kazanmalarına, öğretmenlik becerilerini geliştirmelerine ve öğrencilerle daha iyi iletişim kurmalarına yardımcı olur. Ayrıca, bu eğitim modeli, öğretmen adaylarının kendi öğretim tarzlarını geliştirmelerine ve kendilerini öğretmen olarak daha iyi hazırlamalarına yardımcı olur.
MODÜL İÇERİĞİ:
ÜNİTE 1: ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİNE DAYANAK TEŞKİL EDEN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEVZUAT
- Uluslararası Hukuk/Mevzuat
- Ulusal Hukuk/Mevzuat
- Anayasa
- Kanun
- Yönetmelikler
- Genelgeler
ÜNİTE 2: ÖZEL EĞİTİM
- Özel Eğitimin Tanımı ve Önemi
- Özel Eğitimle İlgili Temel Kavramlar
- Özel Eğitime İhtiyacı Olan Bireylerde Tanılama, Değerlendirme, Yönlendirme
- Özel Eğitimin Amaçları
- Özel Eğitimin İlkeleri
- Dünya’da ve Türkiye’de Özel Eğitim
ÜNİTE 3: YETERSİZLİK TÜRLERİ VE EĞİTİM
- Görme Yetersizliği
- İşitme Yetersizliği
- Dil ve Konuşma Bozuklukları
- Zihinsel Yetersizlikler
- Ortopedik Yetersizlik ve Süreğen Hastalıklar
- Otizm Spektrum Bozukluğu
- Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB)
- Üstün Zekâlılar ve Özel Yetenekliler
- Otizm Spektrum Bozukluğu
- Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) Olan Bireylerin Özellikleri
- Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) Olan Bireylerde Görülen Problemli Davranışlar
- Problem Davranışların İşlevleri
- Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) Olan Bireylerin Davranış Yönetimlerinde Kullanılan Strateji ve Yöntemler
- Eğitimsel Diğer Öneriler
ÜNİTE 4: ÖZEL EĞİTİM GEREKSİNİMLİ BİREYLERİN EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA SÜRECİ
- ÇÖZGER (Çocuklar İçin Özel Gereksinim Raporu)
- Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu Raporu
- Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP)
- Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) Hazırlanma Süreci ve İlkeleri
ÜNİTE 5: ÖZEL EĞİTİMDE EĞİTİM VE ÖĞRETİM
- Aile Eğitimi
- Eve Dayalı Aile Eğitimi
- Erken Çocukluk Döneminde Özel Eğitim
- Erken Çocuklukta Özel Eğitim Hizmetleri
- Özel eğitimde Özbakım
- Bağımsız Yaşam Becerileri
- Ev Araç Gereçlerini Kullanma
- Giysi Düzeni ve Bakımı
- Ev Düzeni ve Temizliği
- Mutfak Becerileri
ÜNİTE 6: KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMASI
- Kaynaştırma/Bütünleştirme Uygulamalarında Görev ve Sorumluluklar
- Okul Yönetimi/İdari İşleyiş
- Kaynaştırma/Bütünleştirme Uygulamasında Paydaşların Rolü
- Kaynaştırma/Bütünleştirmeyi Başarıya Ulaştıran Etmenler
- Kaynaştırmanın/Bütünleştirmenin Olumlu Etkileri
- Kaynaştırma/Bütünleştirme Yoluyla Eğitim Uygulamalarına Yönelik Hazırlık Çalışmaları
- Kaynaştırma/Bütünleştirme Sürecine Geçişin Temel İlkeleri
- Kaynaştırma/Bütünleştirme Eğitiminde Dikkat Edilecek Hususlar
- Kaynaştırmanın Başarıyla Uygulanabilmesi İçin Normal Öğrencilerle Gerçekleştirilebilecek Etkinlikler
- Kaynaştırmanın Başarıyla Uygulanması İçin Kaynaştırma Öğrencisiyle Gerçekleştirilebilecek Etkinlikler
- Kaynaştırma Öğrencilerinin Aileleri
ÜNİTE 7: ÖZEL EĞİTİM YARDIMCI ELEMANIN (GÖLGE ÖĞRETMEN/KOLAYLAŞTIRICI KİŞİ) TEMEL NİTELİKLERİ ve SORUMLULUKLARI
- Gölge Öğretmen/Kolaylaştırıcı Kişi
- Gölge Öğretmenin/Kolaylaştırıcı Kişinin Avantajları
- Gölge Öğretmen/Kolaylaştırıcı Kişiye Verilecek Eğitimin Niteliği
- Gölge Öğretmen/Kolaylaştırıcı Kişinin Özel Gereksinimli Çocuk İçin Sağladığı Faydalar
- Gölge Öğretmen/Kolaylaştırıcı Kişinin Sınıftaki Temel Sorumlulukları
- Gölge Öğretmen/Kolaylaştırıcı Kişinin Kaynaştırma Uygulaması İçerisindeki Görev ve Sorumlulukları
- Davranış Yönetimi/Rehberlik /Öğretimsel Hedeflere Yönelme/Gelişme ve Öğrenmeye İlişkin Veri Toplama/Ebeveynler, Okul İdaresi ve Diğer Paydaşlara Düzenli Bilgi Paylaşımı
- Sosyal Yaşama Katma Stratejileri
- Sınıf Yönetiminde Davranışları Yönetmeye İlişkin Stratejiler
ÜNİTE 8: KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME EĞİTİMİNDE VAKA ANALİZLERİ
Sertifika
Eğitimi tamamladıktan sonra paneliniz üzerinden sertifikalarım sekmesine tıklayarak belgenizi görüntüleyebilirsiniz.
Kazanımlar
Eğitim sonunda elde edeceğiniz kişisel ve mesleki gelişim sertifikanız/sertifikalarınız ile iş hayatında kendinizi bir adım öne taşıyabilirsiniz. Bu tür eğitimler destekleyici faaliyetler sınıfında bulunmaktadır. Gelişiminize katkıda bulunarak almaya hak kazandığınız sertifikanızı/sertifikalarınızı CV'nize ekleyerek kullanabilirsiniz.
Eğitim Süreci
• Tüm işlemler online gerçekleşecektir.
• Kendi müsaitliğinize göre sisteme girip eğitim videolarınıza 7/24 erişim sağlayabileceksiniz.
• Eğitim sonunda çoktan seçmeli test sınavınız olacaktır.
• Sınav soru sayısı eğitimin niteliğine göre değişmektedir.
• Üç defa ücretsiz sınav hakkınız bulunmaktadır.
• Geçme notu 60 ve üzeridir.
• Abonelik süresi boyunca istediğiniz zaman eğitimleri izleyebilirsiniz.
Eğitime Kimler Katılabilir?
Abone kurumda, kurumsal mail uzantısına sahip olan tüm akademik, idari personel ve öğrenciler eğitimlere katılabilir.
Nasıl Katılırım?
Kurumsal Abone Girişi veya Eğitime Katıl butonu ile öğrenci/personel e-posta adresiniz ile kayıt olabilirsiniz.
Kayıt olduktan sonra açılan ekranda Katılabileceğim Eğitimlere tıklayarak dilediğiniz eğitimi seçtikten sonra eğitime başlayabilirsiniz.
Kayıt olma aşamasında “Üniversiteniz Abone Değildir, Talep Etmek İçin Lütfen Tıklayınız” bildirimi alındığı durumda uyarıya tıklayarak hesabınızın erişime açılması için üniversitenizin kütüphane daire başkanlığına mail gönderebilirsiniz.
İlgili diğer soru veya sorgularınıza Sık Sorulan Sorular sayfasından ulaşabilirsiniz.